Informatie over rugpijn

Behandelmethodes, oefeningen, artikelen

Je hebt pijn bij bukken, opstaan uit bed of een stoel, je kunt je schoenen of je sokken niet aandoen laat staan dat je kan sporten!Wekelijks behandelen wij bij Yorbody Fysiotherapie meer dan 100 patiƫnten met rugpijn en rugklachten. Hoe behandelt de fysiotherapeut van Yorbody Fysiotherapie jouw rugpijn en rugklachten? Lees hieronder meer informatie over de verschillende behandelmethodes, video oefeningen en artikelen.

Informatie over rugpijn

Behandelmethodes, oefeningen, artikelen

Wat is rugpijn eigenlijk?

Verschillende pijnklachten

In veel gevallen bevindt de pijn zich op Ć©Ć©n punt in de lage rug en in sommige gevallen straalt deze uit naar de billen, benen of naar de zij. Ook kan het zijn dat uw rugpijn of rugklachten gepaard gaan met tintelingen, doof gevoel of krachtsverlies in de benen. De meest voorkomende rugpijn of rugklachten zijn a-specifiek. A-specifieke lage rugpijn en lage rugklachten zijn een verzamelnaam voor een divers scala aan rugklachten. De kans is erg groot dat uw rugpijn of rugklacht onder deze categorie valt.

Doe de RugbeterCheck
Oorzaken van rugpijn

Meest voorkomende

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken van a-specifieke rugklachten:

• Wervels die niet goed bewegen tov elkaar;
  • Afgenomen spierkracht en aansturing van de buik en/of de rugspieren;
  • Een probleem met de tussenwervelschijf;
  • Verkorte spieren in de nek of schouders;
  • Houding gerelateerde klachten;
  • Verzwikken / in de rug schieten;
  • Slijtage.
Wat kan de fysio doen?

Verschillende behandelmethoden

Dat hangt af van het type klacht en welke behandelmethode daar het best bij past. Vind hieronder een aantal behandelmethodes:

• Herstellen van de bewegelijkheid van de wervels;
  • Manuele therapie;
  • Trainen van de coƶrdinatie en kracht van onder- en bovenrugspieren;
  • Advies en begeleiding met betrekking tot werk en sport.
Wat patiƫnten over ons zeggen

Beoordelingen / Reviews

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en de service naar onze klanten. Daarom willen we ook altijd graag weten wat patiƫnten van hun behandeling vinden, zo kunnen wij eventueel nog betere kwaliteit en service verlenen. Veel van onze patiƫnten laten een beoordeling bij Zorgkaart Nederland een beoordeling achter. Zie hier ons gemiddelde cijfer.

Plan een afspraak

Oefeningen bij rugpijn

Artikelen

Blogs over rugpijn

In onze blog vind je verschillende artikelen over rugpijn. We hebben er hier een aantal voor je opgesomd. Lees meer artikelen in onze blog.
16 augustus 2023

Te lang doorlopen met klachten

Uit onderzoek is gebleken dat 56 procent van de Nederlanders minstens enkele weken wacht voordat zij met fysieke klachten contact opnemen met de fysiotherapeut. Lees meer over lang doorlopen met klachten in onze blog.
26 november 2021
hernia klachten fysiotherapie

Herniapijn, wat te doen?

Wat te doen met patiƫnten met ernstige pijn in de benen te wijten aan een hernia? MRI is niet het juiste hulpmiddel om hierin een beslissing te nemen. Ook de grootte van de hernia doet er niet toe. Prognose van ischias is goed. Bij 60% -80% zal een spontane resolutie van de pijn in de benen ontstaan na de eerste 6-8 weken.
30 augustus 2021

Versterk je onderrug

Versterk je onderrug met bijvoorbeeld de Back Extension! Zo train je een sterkere core, oftewel: rompstabiliteit. Lees hier hoe je de oefening goed uitvoert.
Gemakkelijk online geregeld

Laden...