Informatie over kniepijn

Behandelmethodes, oefeningen, artikelen

Knieklachten of knieblessures ontstaan meestal in de meniscus, de kruisbanden, de knieschijf of in buitenbanden. Je hebt bijvoorbeeld pijn bij hurken of buigen van de knie, je hebt moeite met traplopen, omdraaien tijdens het lopen geeft een klikkend gevoel of pijn, laat staan dat je kan sporten. Wekelijks behandelen wij bij Yorbody Fysiotherapie meer dan 100 patiënten met kniepijn en knieklachten. Hoe behandelt de fysiotherapeut van Yorbody Fysiotherapie jouw kniepijn en knieklachten? Lees hieronder meer informatie over de verschillende behandelmethodes, video oefeningen en artikelen.

Informatie over kniepijn

Behandelmethodes, oefeningen, artikelen

Wat is kniepijn eigenlijk?

Verschillende pijnklachten

De knieklacht of knieblessure kan op twee manieren ontstaan. 1, er is sprake van (langdurige) overbelasting of 2, er is sprake van een acuut moment waarop de blessure ontstaat. In de knie kennen we een aantal structuren waarin de meeste blessures voorkomen. De meniscus, de kruisbanden, de knieschijf en de buitenbanden. Bij overbelasting is er vaak een irritatie die met beleid en rustig belasten weer kan herstellen. Er kan ook sprake zijn van schade, soms is trainen bij de fysio een oplossing en soms is een operatie noodzakelijk waarna je weer bij de fysiotherapeut op je plek bent.
Oorzaken van kniepijn

Meest voorkomende

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken van knieklachten:

• Gescheurde meniscus. Dit knieprobleem kan ontstaan doordat je een plotselinge beweging hebt gemaakt;
  • Losse kraakbeen- of botstukjes kunnen ook voor kniepijnen zorgen;
  • Ontsteking in de knie (artritis). Je knie kan ontstoken raken door bijvoorbeeld reuma of door een bacterie;
  • Slijmbeursontsteking (ook wel, bursitis). Je kunt ook een ontsteking hebben aan je knie;
  • Slijtage. Dit wordt ook wel artrose genoemd en kun je oplopen als je je knie langdurig overbelast.
Wat kan de fysio doen?

Verschillende behandelmethoden

Dat hangt af van het type klacht en welke behandelmethode daar het best bij past. Vind hieronder een aantal behandelmethodes:

• Herstellen van de bewegelijkheid van de omliggende gewrichten;
  • Manuele therapie;
  • Trainen van de coördinatie en kracht van de omliggende spieren;
  • Advies en begeleiding met betrekking tot werk en sport.
Wat patiënten over ons zeggen

Beoordelingen / Reviews

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en de service naar onze klanten. Daarom willen we ook altijd graag weten wat patiënten van hun behandeling vinden, zo kunnen wij eventueel nog betere kwaliteit en service verlenen. Veel van onze patiënten laten een beoordeling bij Zorgkaart Nederland een beoordeling achter. Zie hier ons gemiddelde cijfer.

Plan een afspraak

Oefeningen bij kniepijn

Artikelen

Blogs over kniepijn

In onze blog vind je verschillende artikelen over kniepijn. We hebben er hier een aantal voor je opgesomd. Lees meer artikelen in onze blog.
16 december 2019
tips voor hardlopers blessures

Ben jij een hardloper?

Hardloper? Voorkom de kans op een jumpers knee, lopers knie of andere aandoeningen! Lees een aantal tips in onze blog.
29 november 2019

Last van je knie?

Heb je last van kniepijn? We hebben een aantal feiten en tips voor je op een rijtje gezet!
19 november 2019
Heupbehandeling artrose

Hoe kan artrose worden behandeld?

Heb je last van artrose? Er zijn verschillende fases en behandelingen. Lees het hier!
Gemakkelijk online geregeld

Laden...