Hygiëne Maatregelen

Extra hygiëne maatregelen

Uiteraard vinden wij net als u de huidige situatie rondom het coronavirus heel vervelend. Bijna heel Nederland zit aan huis gekluisterd met vervelende alle gevolgen van dien… Gelukkig is het nog wel mogelijk om, als u klachten heeft, met de fysiotherapeut een afspraak te maken. Hiervoor is geen verwijzing van de huisarts nodig dus u kunt direct bij YorBody fysiotherapie een afspraak maken. En gezien het feit dat het nu wat rustiger is in de praktijk hebben we ook ruim de tijd voor u! Het is VEILIG om je te laten behandelen bij YorBody Fysiotherapie want:

• We maken GEEN afspraken met patienten die recent in een van de risicogebeiden zijn geweest;
  • De fysiotherapeuten van YorBody zijn NIET recent in een van de risicogebieden geweest;
  • We maken GEEN afspraken met patienten die verkouden zijn, hoesten, koorts hebben of symptomen van coronabesmetting vertonen;
  • We vragen u om voorafgaand aan de behandeling uw handen te wassen en deze met papieren doekjes af te drogen;
  • We behandelen alleen op individuele basis, dus geen groepsbehandelingen;
  • Er zit maximaal 1 patient per half uur in de wachtkamer ;
  • We behandelen geen patienten als de fysiotherapeut verkouden, grieperig is of ook maar een van de ziekteverschijnselen vertoont die mogelijkerwijs op coronabesmetting duiden;
  • We behandelen alleen op individuele basis, dus geen groepsbehandelingen;
  • We wassen voor en na elke behandeling minimaal 30 seconden onze handen;
  • We drogen onze handen uitsluitend met papieren doekjes af en niet met een handdoek;
  • We geven patiënten GEEN hand...;
  • We masseren wel maar dragen op uw verzoek handschoenen;
  • Er zijn na elke behandeling extra schoonmaak momenten van deuren, bureau's, stoelen en banken met desinfecterende spray;
  • Overigens is het corona virus niet overdraagbaar via dergelijke materialen maar alleen via huidcontact, vandaar dat we voor elke behandeling minimaal 30 seconden onze handen wassen of handschoenen dragen;
  • We niezen/hoesten in onze elleboog mochten dit onverhoopt toch voorkomen;
  • We kunnen u desgewenst ook online adviseren dmv een (encrypted) videocall over welke oefeningen u wel of niet kan doen en hoe u ze uit moet voeren;
  • We informeren patiënten voorafgaand aan de afspraak telefonisch, per mail of per app over bovenstaande maatregelen.

Kortom, door al deze maatregelen is het dus veilig om bij de fysiotherapie van YorBody een afspraak voor behandeling te maken. Twijfel je over jouw behandeling omdat jij je misschien niet lekker voelt? Schroom dan niet om een van onze collega’s te contacteren!
Vind hier de contact gegevens van jouw praktijk.

Voor meer informatie kun je kijken op onderstaande sites.
RIVM: Actuele informatie coronavirus

RIVM: Algemene informatie coronavirus