Wat is Shockwave therapie?

In onze praktijk maken wij gebruik van shockwave therapie. Dit apparaat is erg vernieuwend waarbij operaties en injecties niet van toepassing zijn. De effectiviteit van Shock-Wave therapie maakt dat veel mensen met aanhoudende pijnklachten binnen enkele weken een aanzienlijke verbetering beschrijven of pijn vrij zijn. Veel mensen hebben last van chronische peesklachten, bijvoorbeeld: tenniselleboog, hielspoor, achillespees of schouderverkalking. Veel mensen met zulke klachten hebben al diverse behandelmethoden geprobeerd maar blijven klachten houden. Een operatie kan door Shockwave in veel gevallen worden voorkomen.

Onder meer irritaties van pezen; zoals afwijkingen aan de achillespees, een eventuele tenniselleboog en verkalkingen in pezen (bijvoorbeeld rond de schouder). Ook een hielspoor of een slijmbeursontsteking kan met behulp van echografie zichtbaar worden gemaakt.

Wat kost shockwave therapie?

Shockwave therapie kost niets extra voor u. Het is onderdeel van de fysiotherapiebehandeling.

Hoe werkt shockwave nou precies?

Bij Shockwave therapie worden pijnlijke zones door middel van schokgolven (door luchtdruk) behandeld. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met Shockwave therapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie. Uit het shockwave apparaat komen geluidsimpulsen die zich verplaatsen via het buitenkant van het lichaam naar het pijnlijke gebied. Het doel van deze geluidsimpulsen is om de bloedcirculatie en stofwisseling van het pijnlijke gebied te verbeteren. Hierdoor wordt het lichaam op deze plekken gestimuleerd om te herstellen waardoor de pijn afneemt. Shockwave is een manier om de zelfgenezing van het lichaam te stimuleren. In Nederland wordt Shockwave therapie al meer dan tien jaar gebruikt bij het behandelen van klachten zoals bijvoorbeeld: Hielspoor, verkalking in het schoudergewricht en tennisarm. Shockwave therapie wordt gezien als een van de meest vernieuwende ontwikkelingen voor de behandeling van pijnklachten.

Contact met YorBody Praktijken met Shockwave

Shockwave in de fysiotherapie wordt nog niet veel toegepast, maar voor een aantal praktijken van YorBody Fysiotherapie zijn het inmiddels een vertrouwde manier van onderzoeken. Zo bieden YorBody Fysiotherapie IJmuiden, Helmond en Kampen dan ook als een van de weinige fysiotherapiepraktijken shockwave therapie aan als extra service voor haar patienten.

Heeft u een van bovengenoemde klachten? Neem dan contact op met YorBody Fysiotherapie IJmuiden, YorBody Fysiotherapie Helmond of YorBody Fysiotherapie Kampen om te bekijken of shockwave therapie de juiste oplossing is.