Wat is shockwave?

Vernieuwende behandeling

In onze praktijk maken wij gebruik van shockwave therapie. Dit apparaat is erg vernieuwend waarbij operaties en injecties niet van toepassing zijn. De effectiviteit van Shock-Wave therapie maakt dat veel mensen met aanhoudende pijnklachten binnen enkele weken een aanzienlijke verbetering beschrijven of pijn vrij zijn.

Wat is shockwave?

Vernieuwende behandeling

Behandeling Shockwave

Wat kost shockwave?

Veel mensen hebben last van chronische peesklachten, bijvoorbeeld: tenniselleboog, hielspoor, achillespees of schouderverkalking. Veel mensen met zulke klachten hebben al diverse behandelmethoden geprobeerd maar blijven klachten houden. Een operatie kan door Shockwave in veel gevallen worden voorkomen.

Onder meer irritaties van pezen; zoals afwijkingen aan de achillespees, een eventuele tenniselleboog en verkalkingen in pezen (bijvoorbeeld rond de schouder). Ook een hielspoor of een slijmbeursontsteking kan met behulp van echografie zichtbaar worden gemaakt.
Bij welke klachten?

Shockwave nuttig bij:

• Verkalking in het algemeen;
  • Schouderklachten;
  • Slijmbeursontsteking;
  • Tennis- en golfelleboog;
  • Heupklachten;
  • Lies- en knieblessures;
  • Voetproblemen;
  • Hielspoor en fasciïtis plantaris;
  • Pijnpunt behandeling;
  • Fibromyalgie;
  • Chronische nek-schouder-of rugpijn.
Wat patiënten over ons zeggen

Beoordelingen / Reviews

Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en de service naar onze klanten. Daarom willen we ook altijd graag weten wat patiënten van hun behandeling vinden, zo kunnen wij eventueel nog betere kwaliteit en service verlenen. Veel van onze patiënten laten een beoordeling bij Zorgkaart Nederland een beoordeling achter. Zie hier ons gemiddelde cijfer.

Plan een afspraak
Hoe werkt shockwave precies?

Behandeling met schokgolven

Bij Shockwave therapie worden pijnlijke zones door middel van schokgolven (door luchtdruk) behandeld. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met Shockwave therapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie. Uit het shockwave apparaat komen geluidsimpulsen die zich verplaatsen via het buitenkant van het lichaam naar het pijnlijke gebied. Het doel van deze geluidsimpulsen is om de bloedcirculatie en stofwisseling van het pijnlijke gebied te verbeteren. Hierdoor wordt het lichaam op deze plekken gestimuleerd om te herstellen waardoor de pijn afneemt. Shockwave is een manier om de zelfgenezing van het lichaam te stimuleren. In Nederland wordt Shockwave therapie al meer dan tien jaar gebruikt bij het behandelen van klachten zoals bijvoorbeeld: Hielspoor, verkalking in het schoudergewricht en tennisarm. Shockwave therapie wordt gezien als een van de meest vernieuwende ontwikkelingen voor de behandeling van pijnklachten.

Niet alle praktijken hebben de optie voor shockwave therapie. Dus neem eerst contact op met een praktijk in de buurt.
Gemakkelijk online geregeld

Een afspraak maken