Hielspoor behandeling fysiotherapie Alkmaar

Hielspoor klacht bij YorBody Fysiotherapie Alkmaar
Wekelijks behandelen wij bij Yorbody Fysiotherapie Alkmaar meer dan 60 patiƫnten met lichamelijke klachten en sportblessures waaronder patienten met een hielspoor klacht. Je hebt pijn bij de eerste stappen die je zet nadat je uit bed komt, iedere keer als je even gezeten hebt doet het pijn, je kan niet op blote voeten lopen en de pijn zit midden onder je hiel en na het sporten doet de hiel extra pijn!

Hoe behandelt de fysiotherapeut van Yorbody Fysiotherapie Alkmaar jouw hielspoorklacht?

• Herstellen van de bewegelijkheid in het enkel gewricht;
  • Manuele therapie;
  • Trainen van de coƶrdinatie en kracht van van de beenspieren;
  • Rekken van spier en bindweefsel;
  • Advies en begeleiding met betrekking tot werk en sport;
  • Indicatie over de duur van uw klacht;
  • Houding en eventueel schoenadvies.

Wat is een hielspoor klacht nou eigenlijk?
De hielspoor is over het algemeen een kleine vergroeiing aan de onderkant van het hielbeen. In het midden van het hielbeen ontstaat door langdurig belasten op een harde ondergrond, lopen op blote voeten, slechte demping in de schoenen een pijnlijke plek, de hielspoor. Afhankelijk van de ernst begin je al snel op geleide van pijn met belasten. Tijdens de verzwikking kan er ook een kneuzing op het bot ontstaan. Ook dit mag gekoeld worden en binnen een paar dagen mag je ook hiermee rustig gaan belasten.

Wil je meer informatie?

Wij helpen je graag bij je herstel! Wil je meer informatie over onze werkwijze of het eerste consult? Klik dan hier.

Wil je meer informatie?