Hernia behandeling

Hernia behandeling bij YorBody Fysiotherapie Amsterdam West
Wekelijks behandelen wij bij Yorbody Fysiotherapie Amsterdam West meer dan 60 patiënten waaronder ook patienten met een hernia in Amsterdam. Je hebt pijn in de arm of in het been, soms schietend of elektrisch. Hoesten en niezen kunnen pijn doen in de arm of in het been, de arm of het been kunnen tintelen en door de pijn in de arm of het been kan je waarschijnlijk niet sporten.

Hoe behandelt de fysiotherapeut van Yorbody Fysiotherapie Amsterdam West jouw hernia?

• Herstellen van de bewegelijkheid van de wervels;
  • Manuele therapie;
  • Trainen van de coördinatie en kracht van nek-, (boven)rug- en buikspieren;
  • Rekken van spier en bindweefsel;
  • Advies en begeleiding met betrekking tot werk en sport;
  • Indicatie over de duur van uw klacht;
  • Houdingsadvies.

Wat is een hernia nou eigenlijk?
Een hernia is een geïrriteerde en soms ontstoken zenuw in de wervelkolom. In veel gevallen bevindt de hernia zich op één punt in de lage rug of in de lage nek. Meestal straalt de hernia uit naar de bil, het been of naar de arm en het kan zijn dat je hernia gepaard gaat met rugpijn of nekpijn. De uitstraling, tinteling of een doof gevoel komen door druk op een zenuw van een uitpuilende tussenwervelschijf.

Wil je meer informatie?

Wij helpen je graag bij je herstel! Wil je meer informatie over onze werkwijze of het eerste consult? Klik dan hier.

Wil je meer informatie?